تعمیر درب های اتوماتیک

گروه ایرانمهر مفتخر است بعنوان شرکتی فنی و مهندسی درزمینه فروش نصب و خدمات سیستم های حفاظتی امنیتی ساختمان

تعمیر درب های اتوماتیک

گروه ایرانمهر مفتخر است بعنوان شرکتی فنی و مهندسی درزمینه فروش نصب و خدمات سیستم های حفاظتی امنیتی ساختمان

از کجا بفهمیم صدامون شنود میشه

وقایع زندگی افرادی به دلیل حساسیت و موقعیت شغلی و خانوادگی ممکن است برای دیگران جالب باشد. اما در این میان هستند کسانی که می‌خواهند با آگاهی از این وقایع، در مسیر نادرستی بهره گیرند. به عبارت دیگر سوء استفاده کنند. این موضوع تنها شامل اشخاص مشهور، سیاستمدار، مدیران ارشد یا سلبریتی‌ها نمی‌شود. حتی ممکن است من و شما نیز سوژه شنود این گروه از افراد باشیم. این افراد برای رسیدن به مقاصد شوم خود از نصب دوربین مخفی مانند دوربین مداربسته مینیاتوری و میکروفون بهره می‌گیرند. اما در محل کار چگونه بفهمیم صدایمان ضبط می‌شود.

 

در چه مکان‌هایی صدا شنود می‌شود

اولین موضوعی که باید مورد بررسی قرار گیرد این است که در چه محل و مکان‌هایی ممکن است صدایمان ضبط می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت در اماکنی که چندان عمومیت ندارد و صحبت‌های خصوصی در آن رد و بدل می‌شود. به عنوان مثال دفتر یک مدیر می‌تواند محل مناسبی برای شنود گفتگوهای مدیر و طرف قراردادهایش باشد. محل زندگی از اماکنی که حریم خصوصی افراد محسوب شده و می‌تواند برای نصب دستگاه شنود در منزل گزینه مناسبی باشد. خودرو نیز از دیگر فضاهایی است که برای نصب میکروفون مخفی می‌تواند کاندید باشد.

 

چگونه بفهمیم صدایمان ضبط می‌شود

بررسی تمام نقاطی که در بالا گفته شد و بسیاری از مناطق دیگر، کار زمان بری است. بررسی کلی محل کار، زندگی و خودرو این موضوع را تا حدی برای ما روشن می‌کند. به هم ریختگی، جابجایی وسایل از نشانه‌های ورود اشخاص به محل مورد نظر است. خواه این اشخاص مجاز و یا غیر مجاز باشند. در هر صورت آن را یک هشدار بدانید اگر سوژه خوبی برای شنود شدن هستید. شنیدن خش خش در صدای تلفن نشانه‌ای از وجود دستگاهی است که ایجاد نویز کرده است. اطلاع برخی از اطرافیان از صحبت‌های محرمانه شما یک نشانه دیگر است. چگونگی اطلاع آن‌ها می‌تواند به نصب دستگاه شنود در منزل شما ختم شود.

 

دستگاه شنود را چگونه پیدا کنیم؟

یکی از راه های ساده و در دسترس برای شنود استفاده از تلفن همراه است. به راحتی با نصب بدافزارها می‌توان از طریق تلفن همراه شرایط شنود و جاسوسی را فراهم آورد. بنابراین برنامه‌های موبایل خود را از سایت‌ها و فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید. چرا که نصب بدافزارها به صورت نامحسوس از طریق نصب نرم افزار دیگری انجام می‌شود.

 

از کجا بفهمیم صدامون از تلفن همراه شنود میشه

اگر در هنگام صحبت با تلفن همراه خود متوجه صداهای غیر معمول شدید و این صداها را مرتبا می‌شنوید، این احتمال وجود دارد که صدای شما شنود می‌شود. وجود آیکن یا آیکن‌های ناشناس در پنل نوتیفیکیشن‌های موبایل نیز می‌تواند نشانه‌ای از شنود شدن باشد. منشا آن را بیابید چون ممکن است به علت وجود بدافزار در موبایلتان باشد. خالی شدن زود به زود باتری، اجرای خودکار برنامه‌ها، فعال بودن برنامه‌ها در پس زمینه، دریافت پیام یا نوتیفیکیشن عجیب و ناشناس، تغییر زبان به خودی خود، هنگ کردن گوشی به محض اتصال به اینترنت، تغییر تنظیمات موبایل و… همگی نشانه وجود یک یا چند مشکل در تلفن همراه است. یکی از مشکلات ممکن است شنود شدن صدای شما باشد.

 

پیشگیری از شنود تلفن همراه

برخی از نرم افزارهای برای جلوگیری از شنود تلفن همراه طراحی شده‌اند. از این گروه نرم افزارها می توان به Micro Guard  اشاره کرد. یک اپ برای جلوگیری از جاسوسی و شنود احتمالی موبایل است. این اپ با شناسایی و مسدود کردن اپ‌هایی که از میکروفون استفاده می‌کنند مانع از شنود شدن خواهند شد. سعی کنید از وای فای رایگان در مراکز تفریحی و تجاری استفاده نکنید. این شرایط می‌تواند برای تروجان و بدافزارهای امکان نصب روی تلفن شما را فراهم کند.

 

قانون شنود تلفن همراه دیگران

براساس قانون اساسی اصل: بازرسی و نرساندن نامه‌ها، ضبط و فاش کردن مکالمات تلفنی، افشای مخابرات تلگرافی، تلکس، سانسور، عدم مخابره و نرساندن آن‌ها، استراق سمع و هرگونه تجسس ممنوع است. مگر به حکم قانون. در نتیجه هر گونه شنود حتی شنود و ردیابی تلفن همراه همسر بدون کسب اجازه و مجوز غیر قانونی و ممنوع است.

 

دوربین مدار بسته واقعا از چه زمانی وارد محیط زندگی انسان‌ها شد؟

از دوربین مدار بسته برای اولین بار در سال 1942 در زمینه هوا و فضا در آلمان استفاده شد و پس از 30 سال این تکنولوژی به طور رسمی پا به عرصه ظهور در انظار عمومی گذاشت و برای کنترل ترافیک در آمریکا مورد استفاده قرار گرفت. امروزه در سرتاسر دنیا نیاز به امنیت بیش از پبش احساس می شود به همین علت از کارخانه های بزرگ صنعتی تا منازل مسکونی، مشتاق به نصب دوربین مداربسته جهت حفظ و برقراری امنیت در محیط کار و یا محل زندگی خود هستند.

سوال اصلی این است، دوربین‌های مدار بسته تا چه اندازه تنوع دارند و بهترین دوربین برای محیط کار شما کدام است؟

“دام، بولت، اسپید دام، مخفی”، اینها نام انواع دوربین‌هایی است که هنگام خرید از فروشنده خود خواهید شنید.

با کاربرد هر یک مختصرا آشنا خواهیم شد.

دام:

دوربین دام به صورت گنبدی شکل می باشد و اکثرا روی سقف نصب می شود. دوربین های دام به دو دسته دوربین های دام IP (تحت شبکه) و دوربین های دام آنالوگ (غیر دیجیتال) تقسیم می شوند.

برای خرید دوربین مداربسته دام باید به نکات زیر توجه نمود:

 

بولت:

دوربین بولت به شکل استوانه بوده و اکثرا روی دیوار، ستون و پایه نصب می شود. بولت شناخته شده ترین مدل دوربین مداربسته می باشد و اغلب در فضا های باز و بر روی میله یا دیوار نصب می شود. دوربین بولت نسبت به سایر دوربین ها دارای برد وسیع تر بوده و حتی در شب می تواند تا 100 متر را فیلمبرداری نماید. دوربین بولت به دو نوع دوربین بولت تحت شبکه (IP) و دوربین بولت آنالوگ تقسیم می شود.

نکات مهم در هنگام خرید دوربین مداربسته بولت که باید به آن توجه نمود

 

اسپید دام:

دوربین اسپید دام به شکل گنبد بوده و دارای موتور حرکتی در داخل قاب خود بوده و اکثرا بر روی پایه نصب می شود.

 

دوربین مخفی:

امروزه دوربین های مداربسته مخفی با ابعاد بسیار کوچکی وجود دارند که می تواند به راحتی در وسایل مختلف مخفی شده و از محدوده زیرنظر فیلمبرداری نموده و حتی درصورت برخورداری از میکروفون بتواند صدای محیط را هم ضبط نماید. دوربین های مداربسته کوچک نیز به دو نوع بیسیم و با سیم تقسیم می شود. دوربین های مداربسته کوچک دارای قابیلت پشتیبانی از حافظه جانبی SD تا 128 گیگابایت می باشد، که می تواند فیلم های ضبط شده را در حافظه خود ذخیره نماید. دوربین های مداربسته مخفی می توانند با استفاده از کابل یا امواج اینترنت به کامپیوتر شخصی، شبکه های اداری، تلفن هوشمند و غیره متصل شوند. دوربین های مداربسته مخفی بیشتر برای منازل و دفاتر استفاده می شود و به علت ابعاد کوچک کاربرد صنعتی ندارد.

امروزه بسیاری از ماموران پلیس در سرتاسر دنیا از جمله کشورمان ایران بر روی لباس های خود از دوربین مداربسته کوچک بر روی جلیقه هایشان استفاده می کنند تا از مجرمین در هنگام وقوع جرم مدرک قضائی داشته باشند. علاوه بر جمع آوری مدرک برعلیه مجرمین یکی دیگر از فواید نصب دوربین مداربسته مخفی این است که نیروهای پلیس آرامش بیشتری در حین ماموریت دارند زیرا می دانند که با نصب دوربین مداربسته، مجرمین نمی توانند در دادگاه برعلیه مامورین ادعا های پوچ ارائه دهند.

 

گیت کنترل تردد پارکینگ؛ راهی مطمئن برای تامین امنیت ماشین شما

سیستم کنترل تردد پارکینگ برای ارائه خدمات مدیریت پارکینگ، خدمات حمل و نقل، نگهداری و کنترل درآمد به کار می رود. این سیستم برای مدیریت، کنترل و گزارش گیری در انواع پارکینگ ها مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این سیستم ها، هزینه های کارکنان به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و میزان خطای ناشی از نیروی انسانی کاهش می یابد.

سیستم کنترل تردد پارکینگ توانایی دریافت، پردازش، ثبت، گزارش و نمایش اطلاعات تردد پارکینگ را دارا می باشد. این سیستم جهت بهبود روند اجرایی همراه با سرعت، دقت و امنیت پارکینگ طراحی شده است. در این سیستم تمام عملیات به صورت سیستمی و به طور برنامه ریزی شده قابل انجام است.

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی در تمامی خدمات عمومی استفاده از سیستم کنترل تردد پارکینگ یک امر ضروری و مهم در امنیت و کنترل تردد در پارکینگ و کنترل درآمد مورد استفاده قرار می گیرد.

سیستم کنترل پارکینگ جزو آن دسته از سیستم های کنترل تردد است که باید در تمامی پارکینگ های عمومی و ادارات و سازمان ها استفاده شود تا هم میزان ورود و خروج کنترل شود و هم اینکه برای پارکینگ های عمومی بتوانید مدیریت کنترل درآمد را داشته باشید. این سیستم برای مدیریت، کنترل و گزارش گیری در انواع پارکینگ ها مورد استفاده قرار می گیرد.

با استفاده از این سیستم ها، هزینه های کارکنان به میزان قابل توجهی کم می شود و میزان خطای ناشی از نیروی انسانی کاهش می یابد. سیستم کنترل تردد پارکینگ توانایی پردازش و محاسبه و ثبت گزارش را دار می باشد. این سیستم جهت بهبود عملکرد در پارکینگ ها و افزایش سرعت و دقت و امنیت پارکینگ طراحی شده است. سیستم کنترل پارکینگ معمولا جزو یکی از مهمترین چالش های سازمانی است تا بتوانند بهترین سیستم را خریداری کرده و استفاده کنند.

 

انواع سیستم کنترل تردد پارکینگ:

 

استفاده از سیستم کنترل تردد پارکینگ علاوه بر امنیتی که برای محیط به وجود می آورد دارای مزایای قابل توجهی است که در ادامه به بررسی تعدادی از آنها می پردازیم که به شما کمک می کند تصمیم‌گیری آسان تری برای استفاده از این گیت در محیط تجاری و اداری خود داشته باشید:

 

حال، انتخاب با شماست که با بررسی های نهایی، متوجه مزیت‌ها و قابلیت های این نوع گیت های ورودی برای امنیت و سرشماری ماشین های وارد شده به پارکینگ و آمار درستی از خروج آنها، تصمیم بگیرید با هزینه ‌ای که می کنید، آن را به ساختمان خود بیاورید یا خیر.

نحوه ی نصب ایفون تصویری

نحوه ی نصب ایفون تصویری

یکی از سیستم های حفاظتی، امنیتی که در ساختمان های مختلف به کار می رود، آیفون تصویری می باشد. با نصب آیفون تصویری امکان مشاهده مراجعه کنندگان به پشت درب فراهم می شود. این آیفون ها، تصویر را از طریق دوربینی که در پنل خارجی قرار دارد به مانیتور داخلی انتقال می دهند. شما می توانید تصویر فرد را با کیفیت بالا از درون ساختمان خود مشاهده نمایید.

آیفون های تصویری در انواع متنوعی وجود داشته و بسته به هزینه ای که در نظر دارید می توانید آیفون های با کیفیت ها و امکانات متنوع خریداری و نصب نمایید.

دسته بندی آیفون های تصویری

برای اطلاع از نصب آیفون ها، قبل از هر چیز باید بدانیم که آیفون های تصویری بسته به نوع سیم بندی به دو دسته کلی تقسیم بندی میگردند:

آیفون های چهار سیمه

منظور از آیفون های تصویری چهارسیمه همان آیفون های تصویری آنالوگ با چهار رشته سیم است که در ابتدای ورود به بازار ایران، پرچم دار آن ها آیفون تصویری کوماکس بود. توجه داشته باشید که در آیفون های تصویری چهارسیمه برق پنل ورودی از آیفون های داخلی واحدها گرفته می شود. به جز برخی آیفون های تصویری مثل تابا که تنها دوربین پنل از ترانس تغذیه می کند. این نوع آیفون های تصویری جهت کارکرد نیاز به چهار رشته سیم خواهند داشت. بسته به برند آنها این چهار رشته فقط و فقط جا به جا می گردند.

آیفون های هفت سیمه

آیفون های تصویری هفت سیمه کلا با تمام آیفون های تصویری که تا به امروز دیده ایم کاملا متفاوت هستند. این نوع از آیفون های تصویری از همان سیم کشی آیفون های تصویری صوتی استفاده می کنند. با این تفاوت که کابل باید از نوع ۰.۶ قطر باشد. آیفون های هفت سیمه در ایران زیاد رواج پیدا نکرده اند و تنها آیفون تصویری ایرانی که در این راه شروع به فعالیت نموده آیفون تصویری تکنما است که آن هم نسبت به سیستم های چهارسیمه دارای نقاط قوت و نقاط ضعف خواهد بود.

تعویض صدای زنگ آیفون

یکی از مورادی که بسیاری پس از نصب آیفون تصویری خود به دنبال آن هستند، تعویض صدای زنگ آیفون خود است. بسته به نوع و برند آیفون، نحوه تغییر زنگ آن متفاوت است. برای مثال، آیفون‌های تکنما با روش زیر، صدای زنگ خود را تغییر می دهند:

آیفون های تصویری تکنما یکی از متفاوت ترین آیفون های تصویری در بازار ایران محسوب می گردد که این آیفون تصویری از سیستم هفت سیمه پشتیبانی می کند. منو داخلی تکنما علاوه بر تفاوت زیاد در آیفون تصویری، بسیار راحت است.

برخی از آیفون های تصویری جهت تغییر این صدا دارای تنظیماتی بوده و برخی دیگر نیز فقط یک صدای زنگ دارند که این آیفون تصویری نیازی به تغییرات سخت افزاری نخواهد داشت و به راحتی صدای زنگ در این آیفون تصویری تغییر می کند.

بررسی انواع درب های برقی و کاربرد های آن

در این مطلب به بررسی انواع درب های برقی و کاربرد های آن خواهیم پرداخت. با ایرانمهر همراه باشید.

امروزه در جهان کنونی و در بیشتر مکان هایی که ما زندگی می کنیم و رفت و آمد داریم، برای این که بتوانیم یک زندگی آرام و به دور از دغدغه داشته باشیم، همواره داشتن خانه ای زیبا و آرام یکی از نیاز های ما خواهد بود. یکی از اجزای خانه ها که امروزه با پیشرفت علم و فناوری، ساخت و تولید آن به صورت انبوه رایج می باشد، درب برقی است.

امروزه افراد زیادی برای ساختمان خود از درب های برقی به دلیل مزایا و تنوع گسترده ای که دارند، استفاده می کنند. در ساخت درب برقی برای این که هم تنوع و هم کارایی زیادی داشته باشند، تلاش زیادی می شود. برای این که بتوانید در میان تعداد زیادی از درب های برقی و کاربرد آن ها یک درب را متناسب با میزان رفت و آمد و موقعیت مکانی ساختمان خود انتخاب کنید، باید به مزایا، معایب، کاربرد و انواع درب  برقی آشنایی داشته باشید که برخی از این نکات را در ادامه همین مطلب می توانید مطالعه کنید.

درب برقی

 

مزایای استفاده از درب های برقی برای ساختمان

وقتی شما از درب های معمولی برای ساختمان خودتان استفاده می کنید شاید متوجه شده باشید که در هنگام باز و بسته کردن درب ساختمان به دلایل مختلفی مانند خشکی برخی از دستگیره ها،‌ صدایی ناشایست به گوش می رسد. ولی در استفاده از درب برقی این نوع صدا ها دیگر به گوش نمی رسد.

در مواردی ممکن است که به دلایل کم بودن فضای ساختمان، شما مجبور باشید فضای کمی را برای قرار گرفتن درب خود در نظر بگیرید، در این صورت می توانید با استفاده از درب  اتوماتیک ، بهترین استفاده را در فضای کوچک مشخص شده ببرید. همچنین این نوع درب ها برای جلوگیری از ورود انواع آلودگی ها به فضای داخلی ساختمان شما جلوگیری می کنند. این درب ها می توانند در حفظ سلامتی شما نقش داشته باشند. این نوع درب ها در ساختار خود دارای نوعی سنسور هستند. دیگر شما برای باز و بسته کردن آنها نیازی به هیچگونه اقدام اضافی ندارید.

 

معایب همراه با استفاده از درب برقی

استفاده از درب برقی در کنار مزایای فروانی که برای شما دارند، می توانند معایبی را هم به دنبال داشته باشند. برای اینکه بتوانید همیشه درب پاکیزه و زیبایی داشته باشید باید سعی کنید که همواره آن را تمیز کنید. جالب است بدانید که تمیز کردن درب برقی به سادگی درب های دیگر نیست. قطعات داخلی آن مثل پیچ و مهره ها و فنر ها را روغن کاری کنید تا تمیز شده و از زنگ زدگی آن ها جلوگیری شود.

این دسته از جک برقی الکترومکانیکی به کمک برق باز و بسته می شوند. زمانی که به طور ناگهانی برق ساختمان قطع شود دیگر شما قادر به استفاده از آن ها نمی باشید. مگر این که آن درب دارای باتری اضطراری باشد. در ضمن نگهداری از این درب ها می تواند برای شما پر هزینه باشد چون قطعات آن از قیمت بالایی برخوردار هستند. این درب ها هنگامی که آسیب ببینند برای تعمیر آن ها باید هزینه بالایی را بپردازید.

 

درب های برقی و کاربرد آن ها جهت استفاده در پارکینگ

امروزه افراد زیادی برای پارکینگ ساختمان های خود از درب برقی پارکینگی (جکی-دولنگه-بازویی) استفاده می کنند. این نوع درب ها به دلیل این که کاربرد های زیادی دارند، می توانند از چندیدن نظر برای شما به صرفه باشند. این نوع درب ها باعث افزایش سرعت رفت و آمد در کار ها می شود. به همین دلیل از این درب ها برای مکان های صنعتی و یا پر رفت و آمد استفاده می کنند.

درب های برقی به دلیل استحکام در ساختار آن ها، برای مراکز نظامی و مکان های خاص که رفت و آمد در آن ها محدود است، می توان استفاده کرد. این نوع درب ها در صرفه جویی و کنترل انرژی و جلوگیری از مصرف بیش از حد انرژی می توانند نقش زیادی داشته باشند. یکی از کاربرد آن ها همین کنترل مصرف انرژی می باشد. در ضمن می توان از آن ها برای افزایش بازخورد کارکرد نیرو های انسانی در مکان های صنعتی، به خوبی بهره برد.

انواع درب های برقی

 

تنوع درب های برقی

شاید شما زمانی که به مکان های مختلفی می روید، مشاهده کرده باشید که درب های برقی که از آن ها استفاده می کنند لزوما یک نوع نیستند و انواع متفاوتی دارند. درب برقی شیشه ای یکی از انواع درب برقی می باشد که بسیار رایج و پر کاربرد بوده و در مکان هایی که رفت و آمد در آن ها زیاد است مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی دیگر از انواع این درب ها، درب کرکره برقی می باشد که عمدتا برای مکان های تجاری و پارکینگ ساختمان ها از آن ها استفاده می شود. امروزه کرکره آلومینیوم، پرکاربردترین نوع کرکره برقی به شمار می رود. نوع دیگری که از درب های برقی شناخته می شود، درب زیر سقفی نام دارد که مهم ترین ویژگی این نوع درب در این است که فضای کمی را اشغال می کند.

می توانید با توجه به فضایی که دارید و میزان سرمایه خود، یکی از انواع این درب ها را انتخاب کنید. همواره سعی کنید قبل از خرید درمورد ویژگی های محصول و موقعیت مکانی ساختمان خود به خوبی اطلاعات کافی را کسب کنید. این کار کمک می کند تا در خرید خود دچار اشتباه نشوید و بهترین گزینه را برای ساختمان خود انتخاب کنید.

باز و بسته شدن راحت و ایمنی بالا

بنابراین با توجه به مزایا و معایب و حتی تنوعی که درب برقی دارند، می توان از آن ها بنابر موقعیت مکانی مناسب جهت افزایش رفاه و کارایی بهتر استفاده کرد. امروزه یکی از دلایل رواج این نوع از درب ها، باز و بسته شدن راحت و ایمنی بالای این درب ها می باشد.

جالب است بدانید که وقتی این درب ها را خریداری می کنید، به مرور زمان و با استفاده از این درب ها متوجه مزیت های آن خواهید شد. به این نتیجه می رسید که با کمترین هزینه بهترین خرید را انجام داده اید. برای این که بتوانید به انجام کار های روزانه خود سرعت ببخشید می توانید از این درب ها استفاده کنید.

در این مطلب به بررسی انواع درب های برقی و کاربرد های آن پرداختیم. هرگونه سوال و نظر در ارتباط با این مطلب را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.