تعمیر درب های اتوماتیک

گروه ایرانمهر مفتخر است بعنوان شرکتی فنی و مهندسی درزمینه فروش نصب و خدمات سیستم های حفاظتی امنیتی ساختمان

تعمیر درب های اتوماتیک

گروه ایرانمهر مفتخر است بعنوان شرکتی فنی و مهندسی درزمینه فروش نصب و خدمات سیستم های حفاظتی امنیتی ساختمان

چگونه آرام‌بند درب تنظیم و رگلاژ می شود؟

بعد از نصب آرام‌بند روی درب، آرام‌بند باید تنظیم و رگلاژ شود. این کار ساده ولی در عوض دارای حساسیت است و بهتر است که توسط افراد متخصص انجام شود. تنظیم آرام‌بند توسط افراد غیر متخصص ممکن است باعث خراب شدن آرام‌بند یا بروز مشکلاتی مثل روغن ریزی شود. بهتر است آرام‌بندها به صورت دوره‌ای و با تغییر فصل، رگلاژ و تنظیم شوند.

به تنظیم پیچ‌‌های آرام‌بند، رگلاژ آرام‌بند می‌گویند. هنگام بروز مشکلاتی مثل محکم بسته شدن درب یا به اصطلاح کوبیده شدن آن، کاملا بسته نشدن درب یا خیلی آرام بسته شدن آن، به رگلاژ نیاز پیدا می‌کنیم. این کار توسط پیچ های پشت آرام‌بند و با سفت یا شل کردن آن‌ها در جهت درست انجام ‌می‌شود.

 

رگلاژ و تنظیم آرام‌بند دو سرعته

بعد از نصب آرام‌بند دو سرعته، سرعت حرکت درب نباید کم یا زیاد باشد و نباید به هنگام بسته شدن حالت کوبش داشته باشد. اگر این موارد وجود داشت باید آن را تنظیم کرد. آرام‌بند‌های دو سرعته درب را در دو مرحله می‌بندند و تنظیم آن‌ها توسط دو پیچ که در پشت بدنه آرام‌بند تعبیه شده است انجام می‌گیرد.

 

پیچ شماره یک

این پیچ وظیفه کنترل سرعت اولیه حرکت درب یعنی از جایی که کاملا باز است تا 15 درجه مانده تا درب بسته شود را بر عهده دارد. روی این پیچ عموما عدد 1 یا حروف S یا C نوشته شده است. با چرخاندن پیچ به صورت میلی متری، در جهت عقربه‌‌های ساعت، سرعت حرکت درب کمتر می‌شود و با چرخش آن در جهت خلاف عقربه‌های ساعت، سرعت حرکت درب بیشتر می‌شود.

 

پیچ شماره دو

این پیچ وظیفه کنترل سرعت ثانویه حرکت درب یعنی 15 درجه آخر حرکت درب را بر عهده دارد. به عبارت دیگر جلوی کوبیده شدن درب را می‌گیرد. روی این پیچ‌ها با عدد 2 یا حرف L نشانه گذاری می‌شود. برای کم کردن سرعت ثانویه حرکت درب، باید آن را در جهت عقربه‌های ساعت چرخاند و برای افزایش سرعت حرکت درب باید آن را در خلاف جهت عقربه‌‌های ساعت چرخاند. چرخاندن این پیچ هم باید به صورت میلی متری صورت گیرد.

 

 نحوه انتخاب بهترین متخصص نصب جک آرامبند

همان طور که ملاحظه نمودید‌، روش های نصب آرام‌بند هر برند متفاوت می‌باشد که همین موضوع آن‌ها را  نیازمند تخصص و تجهیزات می‌نماید‌.

آرام‌بند یکی از اجزای درب اتاق می‌باشد، که افراد به دلخواه و برای کاهش دادن سر و صدای زیاد درب اتاق‌، تمایل دارند از آن بر روی درب اتاق خود استفاده کنند. علاوه بر کاهش دادن سر و صدای درب اتاق، استفاده از آرام‌بند مانع از آسیب درب و همچنین قفل‌های درب بعد از هر باز و بسته شدن درب اتاق می‌شود.

آرام‌بند توسط متخصصین طوری طراحی شده است، که شما می‌توانید سرعت آن را به دلخواه تنظیم کنید. در زمان خرید هم به این نکته توجه داشته باشید، آرام‌بندی را خریداری کنید که گارانتی داشته باشد تا از خدمات گارانتی و خدمات پس از فروش آن در زمان تعویض و سرویس دهی استفاده کنید.

سیستم کنترل تردد پارکینگ چگونه عمل میکند؟

تعریف سیستم کنترل تردد پارکینگ

مدیریت پارکینگ ها با روشهای قدیمی و سنتی دیگر پاسخگوی نیاز های مشتریان و حجم انبوه خودرو های موجود نیست. بنابراین با پیشرفت تکنولوژی در تمامی ابعاد سیستم های هوشمند کنترل تردد پارکینگ نیز یکی از نوآوری هایی است که امروزه شاهد استفاده ی هر چه بیشتر آن ها هستیم.

از ویژگی های این سیستم ها می توان به افزودن انواع فیلتر ها اعم از تعریف کردن وسایل نقلیه مجاز و غیرمجاز جهت ورود به پارکینگ، ساعت ، روز و مدت اعتبار اشاره کرد. منظور از پارکینگ هرگونه فضایی است که بتوان در آن اقدام به پارک خودرو کرد اعم از سرپوشیده، سرباز، گاراژها و پیلوت ها و … با این تفاسیر همه ی این فضاهار ا در این مقاله تحت عنوان پارکینگ در نظر خواهیم گرفت.

 

اجزای سیستم های کنترل تردد پارکینگ

این سیستم ها شامل اجزایی اعم از:

تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری مختلفی نظیر انواع کارت خوان ها، انواع مانع(گیت،درب،راهبند)، آنتن آر اف آی دی، دستگاه کنترل تردد، پنل اکسس کنترل، دوربین و نرم افزار پلاک خوان، سیستم هشدار و نرم افزار مدیریت پارکینگ تشکیل شده است.

 

 شامل کارت، تگ، کارتخوان، آنت یا برد بلند می شود. IFIDتجهیزات

این تجهیزات از پرکابردترین راهکار ها در سیستم کنترل تردد پارکینگ است.

 

دستگاه کنترل تردد یا اکسس کنترل

در بعضی از پارکینگ ها از این تجهیزات استفاده میشود. این دستگاه می توانداز طریق روش هایی نظیر کارت، اثر انگشت، تشخیص چهره، شناسایی عنبیه واسکن کف دست هویت افراد را تشخیص داده و در صورتی که مجاز باشد وطبق اطلاعات با مورد اصلی تطابق داشته باشد سیگنال هایی را در جهت باز شدن و یا بسته شدن درب پارکینگ ارسال کند.

دوربین و نرم افزار پلاک خوان

این تجهیزات از جمله تجهیزات هوشمند در سیستم های تردد هستند. در این روش از روی پلاک خودروی شخص اقدام به شناسایی وی کرده و در صورت تطابق اجازه عبور به فرد داه می شود.

نرم افزار کنترل تردد

در برخی از سیستم های تردد پارکینگ آنلاین، برای مدیریت کردن تجهیزات از نرم افزار استفاده می شود. همچنین می توانید در نهایت گزارش کاملی از نحوه ی کارایی و عملکرد سیستم ورود و خروج دریافت کنید.

این سیستم می تواند به سادگی یک پارکینگ خانگی باشد، که شامل یک ریموت و درب دارای کترل است. به این نوع سیستم ها که کنترل امور و عبور و مرور افراد صرفا توسط یک شخص و به وسیله ی یک کنترلر، کارتخوان یا دستگاه کنترل تردد در جلوی درب منزل انجام می شود، کنترل تردد آفلاین می گویند.

سیستم های کنترل تردد پارکینگ ها می توانند بسیار هوشمند و پیچیده تر باشندو در ساختار آن ها از تجهیزات بیشتری استفاده نمود.به طور مثال در پارکینگ های که تردد های بسیاری در آن ها انجام می پذیرد از یک نرم افزار کنترل تردد استفاده می کنند. به این نوع سیستم ها کنترل تردد انلاین می گویند.

همچنین لازم به ذکر است که نوع کنترل تردد در انوع مختلف پارکینگ متفاوت است. به طور مثال در مدیریت پارکینگ های عمومی علی الخصوص پارکینگ های تجاری بیشترین تمرکز بر روی زمان پارک و دریافت هزینه می باشد اما در پارکینگ های خصوصی و مسکونی بیشترین میزان کنترل بر روی  احراز هویت افراد و میزان دسترسی به محوطه پارکینگ، است.

 

راهکار های کنترل تردد خودرو با مدیریت هوشمند پارکینگ

فناوری RFID یکی موثرترین راهکار های سیستم کنترل تردد است.

این فناوری به چندین روش می تواند مورد استفاده قرار بگیرد: کارت و کارتخوان، آنتن برد بلند و تگ

 

1-کارت و کارتخوان

یکی پرکاربردترین روش های دسترسی به سیستم های کنترل تکنولوژی rfidتردد است که کار کردن با آن ها بسیار آسان است.کارتخوان می تواند یک ریدر ساده و یا دستگاه کنترل تردد مجهز به کارتخوان باشد. در هنگام ورود خودرو به محوطه ی پارکینگ، کارت توسط ریدر یا دستگاه کنترل تردد خوانده شده و در صورت احراز هویت یا تایید اعتبار کارت ، مسیر ورود باز خواهد شد.

2-آنتن

دربرخی از پارکینگ ها به خصوص پارکینگ های اختصاصی مجتمع های مسکونی، اداری و شرکت ها از یک آنتن برد بلند جهت کنترل ورود و خروج وسایل نقلیه استفاده می کنند. در این روش به محض نزدیک شدن خودرو به محوطه ی پارکینگ ،آنتن می تواند اطلاعات تگ چسبیده شده بر روی شیشه ی خودرو و یا داخل ماشین را بخواند و پس از تایید اعتبار، امکان ورود را میسر کند.

لازم به ذکر است که در این روش سرعت ورود وسایل نقلیه بیشتر از روش قبلی است و هم چنین صف طولانی برای ورود به پارکینگ تشکیل نخواهد شد، زیرا در این روش نیازی به توقف خودرو جهت رصد اطلاعات خودرو نیست و به محض ورود به محدوده ی شناسایی آنتن،  مشخصات خودرو قابل بررسی خواهد بود.

با استفاده از قفل دیجیتال از سرقت منزل خود جلوگیری کنید

معمولا هنگامی که مراجعین عزیز برای خرید قفل دیجیتال اقدام می کنند، اولین سئوالی که به ذهن آنها خطور می کند این است که فواید قفل دیجیتال کدامند؟ قبل از پاسخ به این سئوال باید به شما بگوییم که قفل دیجیتال جهت افزایش امنیت ساخته شده است و آخرین فن آوری ها و تکنولوژی ها در آنها مورد استفاده قرار گرفته است.

 

مزایای استفاده و نصب قفل دیجیتال

همان طور که میدانید امروزه زندگی ما با فناوری ارتباط دو طرفه دارد قفل دیجیتال برگرفته از پیوند مشترک فناوری های امنیتی و هوش مصنوعی است ، که جزو جدیدترین قفل درب محسوب میشود قفل دیجیتال نه تنها برای امنیت منازل بلکه برای تمام اماکن مورد نظر مانند اماکن تفریحی ورزشی علمی کسب و کار….استفاده میگردد .این قفل در یک تعریف ساده شامل این میشود که با جریان الکتریکی کار میکند اما همواره در کنار این جریان الکتریکی دارای قابلیت های است که  آن را تبدیل به یک وسیله دیجیتال هوشمند میکند.

 

نصب راحت

یکی از مزایای نصب قفل های دیجیتالی نصب راحت و آسان ان است شما تنها در سه دقیقه این قفل را نصب کرده و از آن استفاده کنید ،و با هزینه ی کمی از فضای استقرار خود و داشتن امنیت ان مطمئن شوید .

 

تنوع مدل و استحکام آن ها

همچنین در شکل و رنگهای مختلف به شما معرفی میگردد و دارای بدنه محکم و ظاهری زیباست  بنابراین شما در انتخاب قفل دیجیتالی مورد نظر خود میتوانید با دستی باز تصمیم گیری کنید.

با استفاده از قفل دیجیتالی دسترسی آسان برای شما فراهم میشود و شما دیگر نیازی به کلید و قفل های سنگین ندارید، شما میتوانید با به ذهن سپردن تنها یک رمز قفل در را باز یا بسته کنید حتی با دسترسی آسان و لمس و قرار دادن انگشت بر روی قفل ها میتوانید امنیت را در محل کار و منازل خود فراهم کنید شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که کلید درب منزل یا محل کار خود را گم کرده باشید با استفاده از قفل های دیجیتالی دیگر نیازی به ماندن پشت در نیست شما دسترسی راحت به اینکه بدون استفاده از کلید یا کارت میتوانید در را باز کنید حتی در نسخه های قفل های دیجیتالی جدید نیاز به قفل کردن نیست .

قفل های دیجیتالی قابلیت نصب حس گر و همچنین ضبط رفت و آمد و قادر به دادن گزارش امنیتی از راه دور است که این ویژگی کار شما را راحت میکند زیرا شما به راحتی قادر به کنترل کردن ورود و خروج افراد هستید .نکته مهم و قابل تامل در رابطه با موضوع قفل های دیجیتالی ضد سرقت بودن ان است این سیستم قفل دارای زنگ صدا است که اگر کسی بخواهد بدون اجازه ی شما به محل زندگی و کار شما وارد شود و رمز اشتباه وارد کند با به صدا در آمدن زنگ شما متوجه ورود شخص خواهید شد. علاوه بر مجهز بودن به سیستم صدا و زنگ خطر مجهز به سیستم زد شوک است همچنین سیستم اعلام حریق است.

 

جلوگیری از خطرات احتمالی

شما با نصب این قفل میتوانید آسوده خاطر باشید که کودکان و فرزندان خود به طور اتفاقی از منزل خارج نشوند حتی برای کسانی که در منزل خود بیمار مبتلا به آلزایمر بهترین گزینه خواهد بود که با انتخاب این قفل میتوانید تنها با یک ریموت از راه دور کنترل را به دست بگیرید. مورد بعدی دارا بودن سنسور آتش سوزی در این مدل قفل ها است همانطور که میدانید آتش سوزی یکی از حوادثی است که امکان دارد برای همه ما پیش بیاید، و همه ی ما میدانیم که آتش سوزی اگر اتفاق بیوفتد میتواند خسارات جبران ناپذیر زیادی را به ما تحمیل کند بنابراین بهترین راه این است که از این موضوع جلوگیری کنیم که قفل های دیجیتالی با داشتن این سنسور فعال میتوانند به شما در حل این موضوع کمک کنند.

 

انواع قفل های دیجیتالی

1.قفل دیجیتالی کارتی

بی شک امروزه شما هم از استفاده و حمل دسته کلید ها خسته هستید با به وجود آمدن قفل های دیجیتالی کارتی مشکل شما به راحتی حل میشود، شما با استفاده از کارت میتوانید ورود و خروج  خود را کنترل کنید و از دست سیستم قدیمی و غیر مطمئن سرباز کنید امروزه تمام شما عزیزان خواستار این هستید که محل کار و منازل خود را به صورت هوشمند و به شیک ترین حالت ممکن تبدیل کنید که قفل دیجیتالی کارتی اسن امکان را برای شما فراهم ساخته.

 

۲.قفل اثر انگشتی

یکی از هوشمند ترین قفل های دیجیتالی در بازار قفل های اثر انگشتی هستند که با نصب این قفل انگشت شما به عنوان کلید درب شما استفاده میشود که این راحتی را به شما میدهد که اگر دسته کلید یا کارت خود را فراموش کردید از این راه آسان استفاده کنید و انگشت خود را به عنوان کلید بر روی در فشار دهید تا در برای شما باز شود این سیستم قفل دارای زنگ صدا است . که اگر شخصی به زور قصد ورود به محل استقرار شما داشت صدا ایجاد میکند تا شما را با خبر سازد.

کلید سازها کدام قفل ها را باز می کنند

جالب است بدانید در گذشته شغل قفل و کلیدسازی در زمره ی ساده ترین مشاغل قرار داشت و صرفا به وظایف محدودی از جمله ساختن قفل و کلید برای قفل های سنتی محدود می شد. اما امروزه با روانه شدن انواع قفل های حرفه ای و متنوع این شغل به یکی از مشاغل تخصصی و پر رونق تبدیل شده است.

 

کلیدسازان چه خدماتی را می توانند ارائه دهند؟

در گذشته کلیدسازان صرفا با ساختن کلید و قفل های سنتی امرار معاش می کردند اما امروزه از آن جایی که همه ی افراد به دنبال بالا بردن امنیت محل زندگی و کار خود هستند از قفل های با امنیت بالا استفاده می کنند. همین امر باعث شده که کلیدسازان در صدد به روز کردن دانش خود باشند تا بتوانند پاسخگوی نیاز مشتریان خود باشند.

 

خدماتی که کلید سازان می توانند ارائه دهند:

باز کردن قفل های امنیتی به خصوص گاوصندوق ها

هنوز هم یافت هستند افرادی که وسایل و اشیاء قیمتی خود را به صندوق امانت نسپارند و در گاوصندوق شخصی خود نگاه دارند. گاهی به علل مختلفی که شایع ترین آن ها فراموشی رمز گاو صندوق هست شخص به کلید ساز مراجعه می کند و از او درخواست می کند که قفل گاو صندوق را باز کند. در این جا اگر اگر قفل ساز مهارت بالایی داشته باشد می تواند قفل باز کند.

توانایی در تشیخص و عیب یابی قفل

توانایی و تشخیص به هنگام مشکل یکی از مزیت های رقابتی در هر شغلی است. به خصوص در مورد قفل سازی این تشخیص و عیب یابی بسیار حائز اهمیت است. قفل ساز و کلیدسازی که سالیان سال در این شغل تجربه کسب کرده است به راحتی و با بررسی کردن قفل می تواند ایراد را تشخیص دهد و در صدد رفع آن اقدام کند.

 

انجام خدمات در محل

داشتن این خدمت یک مزیت رقابتی بسایر مهم و ارزشمند برای فعالان در این شغل است. زیرا در بسیاری موراد افراد نمی توانند محل را ترک کرده و اقدام به آوردن یک کلید ساز کنند.

موقعیتی را تصور کنید، مانند خراب شدن قفل یا سوییچ ماشین در میان اتوبان! قطعا هیچ شخصی نمی تواند ماشین خود را در خیابان رها کرده و اقدام به آوردن یک کلید ساز کند پس در اینجا اهمیت خدمات در محل به خوبی برای فرد روشن می شود و رضایت حداکثری مشتری را به دنبال خواهد داشت.

 

توانایی شناخت انواع قفل های ساده و پیشرفته

یکی از تخصصی ترین اقدامات و خدماتی که کلیدسازان می توانند انجام دهند تشخیص قفل و تمایز دادن آن با سایر انواع قفل است. امروزه با پیشرفت کردن صنعت قفل سازی در تمامی نقاط دنیا و نیاز بیش از پیش به قفل های ضد سرقت کلید سازان باید اهمیت به روز نگه داشتن اطلاعات خود را بیش از پیش درک کنند و در جهت کامل کردن اطلاعات خود اقدام کنند.

هر قفل با توجه به ساختار درونی آن نیاز به انجام یک سری اقدامات مخصوص به خود است. به طور مثال قفل هایی را تصور کنید که با اثر انگشت فرد باز و بسته  می شوند، کلید ساز ماهر کسی است که بداند در هنگام مواجهه با چنین قفل هایی چه اقداماتی باید انجام دهد.

 

توانایی کار کردن با ابزارهای تخصصی و ویژه شغل قفل سازی

به مانند تمامی مشاغل تخصصی موجود، حرفه ی کلید و قفل سازی نیز دارای ابزار و ادوات مخصوص به خود است. به طور مثال اگر بخواهیم از روی کلید یدک یک کلید بسازیم باید از ابزار خاصی استفاده کنیم اما اگر کلید را در اختیار نداشته باشیم و از روی قفل اقدام به ساخت کلید کنیم نیاز است که ابزار خود را تعویض کنیم.

 

 

نکته مهم:

یکی از مراحل مهمی که در فرآیند ساختن کلید بسیار حائز اهمیت است پلیسه گیری درست و اصولی کلید است بطوریکه اگر پلیسه گیری به درستی انجام نشود کلید در قفل به راحتی نمی چرخد و به اصطلاح در قفل گیر خواهد کرد.

 

سخنی با فعالان این صنعت

پیشه ی قفل سازی و کلید سازی ریشه و قدمتی چندین ساله دارد اما اگر می خواهید در این صنعت باقی بمانید و مشتریان قدیمی خود را از دست ندهید و در این صنعت رقابتی حرفی برای گفتن داشته باشید لازم است همواره دانش خود را به روز نگه دارید و فنون و روش های نوین این صنعت را به خوبی بشناسید تا هیچ مشتری ای از درب مغازه ی شما نارضایت بازنگردد.

نکات قابل توجه در خرید جک پارکینگ

امروزه بیشتر درب های پارکینگ ساختمان مجهز به جک پارکینگ هستند و برای خرید آن باید به نکاتی توجه کرد تا گزینه ی مناسب را در بین مدل های مختلف انتخاب کنید.

ورودی ساختمان، اولین شرط تعیین نوع عرض ورودی و وزن درب می باشد. طول بازوی آنها معمولا 400، 500، 600، 700، میلیمتر بوده و هرچه عرض درب پارکینگ بیشتر شود باید از مدلی با طول بازوی بیشتر استفاده کنید چون باعث ایجاد گشتاور بیشتری شده و نیروی آنها برای بازو بسته کردن درب ها بیشتر خواهد شد و در اخر طول عمر آنها هم بیشتر میشود.

باید در نظر داشت که روان بودن و حرکت راحت درب، در میزان فشاری که به آن وارد می شود تاثیر می گذارد. شمالی یا جنوبی بودن ساختمان هم  در انتخاب مؤثر است، چون میزان حرکت درب و جهت آن را با محدودیت مواجه کند. برای درب هایی که تردد آنها در روز بالاست مثل مجتمع ها و پارکینگ های بزرگ میتوان از مدل های هیدرولیک استفاده کرد؛ زیرا تردد این مدل نامحدود است و در اثر بازو بسته شدن زیاد داغ نکرده و خراب نمیشود اما قیمت این مدل بسیار گرانتر است.

نوع  دیگر آن الکترومکانیک هستند که برای تردد های متوسط استفاده میشود، این جک پارکینگی قدرت و کیفیت های مختلفی تولید می شوند. اگر میزان تردد در ساختمانها زیاد شود، باید از جک درب پارکینگ قوی تری استفاده کرد برای مثال: در ساختمانی با حداکثر30 بار تردد می توان از درب های اتوماتیک الکترومکانیک استفاده کرد، اما برای مجتمع هایی با تردد بالاتر از 35 بار سیستمهای هیدرولیکی بهتر از درب های الکترومکانیک عمل می کنند.

 

جک درب پارکینگ الکترومکانیک

جکهای پارکینگ الکترو مکانیک یک نوع گیربکس مکانیکی میباشد که تبدیل حرکت چرخشی به حرکت خطی نوع عملکرد آن است. مکانیزم حرکت این مدل بازویی رتور و چرخ دنده میباشد, رتور با استفاده از خاصیت مغناطیسی حرکت کرده و چرخ دنده از نوع برنج ویا پلاستیک را میچرخاند .

چرخ دنده هم گیربکس را با حرکت چرخشی میچرخاند. شفت استیل جک نیز که متصل به گیربکس است، حرکت کرده و درب را باز و بسته میکند. مدل اتوماتیک الکترو مکانیکی از قدرت مناسب و خوبی برخوردار بوده  و قیمت انها نیز نسبت به مدل هیدرولیک پایین تر و به صرفه تر هستند و بیشتر نیز کاربرد دارند.

یکی از نقطه ضعف این جک ها استفاده در مناطقی که بیشتر از دمای 10- درجه می باشد؛ چون در عملکرد انها را اختلال ایجاد می کند مثل سفت شدن گیریس در داخل گیربکس که باعث بسته نشدن درب به صورت کامل می شود.

 


جک درب پارکینگ هیدرولیک

در نوع هیدرولیکی برای ترددهای زیاد و درب های با وزن بالا استفاده می شود یکی از ویژگی های این مدل استفاده از روغن به جای گیریس بوده که تفاوتی در عملکرد آن ایجاد نخواهد کرد، و تنها در یک نوع 220 ولت تولید می شود . ایمنی این مدل درب بسیار بسیار بالا بوده و این سیستم در برابر فشار متقابل مقاوم است. اگر از قفل برقی برای این نوع درب استفاده کنیم، امکان نفوذ به این نوع درب، برای کسانی که ریموت کنترل ندارند به هیچ عنوان امکان پذیر نمی باشد چون در ساختمان جک هیدرولیک به علت خاصیت تراکم پذیری روغن موجود در درب های هیدرولیکی، روغن نیروی وارده بر خودش را انتقال میدهد و فشاری که دقیقا بر پیستون کوچک وارد شده، به پیستون بزرگ منتقل می‌شود و آنرا به طرف بالا می‌راند.

نحوه عملکرد درب های هیدرولیکی بسیار ساده است. در درب های هیدرولیکی از سیال که روغن است، استفاده می شود. مایعات تراکم‌پذیری بسیار ناچیزی دارند به همین علت سرعت جک‌های هیدرولیکی متغییر و قابل تغییر است و قدرت بالایی هم دارند. در جک هیدرولیک دیگر خبری از گیربکس نیست و بجای ان یک الکترو موتور 220 ولت فشار روغن را وارد سیلندر کرده که درب را باز و بسته می کند.

 

علت نصب قفل برقی روی درب

بیشتر درب های پارکینگی هنگامی که درب بسته می شود، گیربکس آنها قفل شده و با فشار از بیرون درب باز نمی شوند. ولی اگر دو نفر همزمان فشار خیلی زیادی به درب از بیرون وارد کنند و یا خودرویی در کوچه با درب پارکینگ شما اصابت کند احتمال این وجود دارد که شفت جک کج شده و بین درب باز خواهد شد. برای پیشگیری از کج شدن شفت درب پارکینگ و همچنین بالابردن امنیت و جلوگیری از ورود افراد ناشناس به خانه شما حتما  توصیه می شود که به همراه جک درب پارکینگ، از قفل برقی هم استفاده کنید.

 

 

ریموت کنترل

اگر به تعداد بالالی از ریموت برای درب نیاز دارید، هنگام خرید جک‌های درب پارکینگ، اصلا نیاز نیست به همان مقدار ریموت فابریک خریداری کنید برای این که ریموت‌های فابریک جک‌ها از قیمت بالایی برخوردار هستند. میتوان با نصب یک رسیور رله به مدار فرمان جک در به تعداد دلخواه ریموت ارزان قیمت کد دهی کرد و ساخت. به این نکته حتما توجه کنید که برای بالا بردن امنیت درب بهتر است در صورت نصب رسیور رله، از مدل هاپینگ آن که غیر قابل کپی می‌باشد استفاده کنید تا امنیت درب خود را بالا ببرید.