تعمیر درب های اتوماتیک

گروه ایرانمهر مفتخر است بعنوان شرکتی فنی و مهندسی درزمینه فروش نصب و خدمات سیستم های حفاظتی امنیتی ساختمان

تعمیر درب های اتوماتیک

گروه ایرانمهر مفتخر است بعنوان شرکتی فنی و مهندسی درزمینه فروش نصب و خدمات سیستم های حفاظتی امنیتی ساختمان

انواع دزدگیر اماکن

امروزه مردم و صاحبان مشاغل و به طور کلی اماکن در صدد افزایش هر چه بیشتر امنیت اماکن خود هستند و برای این منظور اقدام به خرید انواع دزدگیر ها می کنند. دزدگیر ها از نظر تکنولوژی ساخت، برند، کاربرد به انواع مختلفی تقسیم می شوند، در این جا قصد داریم اطلاعات مفیدی را در خصوص انواع دزدگیرها و ویژگی های هریک بیان کنیم.

 

انواع دزدگیر اماکن

همانطور که همه ی شما عزیزان می دانید دزدگیر اماکن برای جلوگیری از ورود غیر قانونی هر فرد به داخل ملک افراد می باشد. امروزه با توجه به افزایش آمار سرقت ها مسلحانه و غیر مسلحانه نیاز به دزدگیر بیش از پیش حس می شود. اما اینکه چه نوع دزدگیری مناسب نیاز شماست ممکن است شما را به سردرگمی بیاندازد. زیرا با وجود انواع متعدد برند ها و نمونه ی داخلی و خارجی دزدگیر های اماکن، انتخاب در برخی موراد بسیار گمراه کننده و دشوار خواهد بود.

 

اگر بخواهیم انواع دزدگیر را بر حسب تکنولوژی به کار رفته در ساخت آن ها دسته بندی کنیم می توان آن ها را به انوع:

  • دزدگیر هایی با سیستم های آلارم دار(هشدار) با استفاده از خطوط تلفن ثابت
  • دزدگیرهای اماکن سیمکارتی
  • دزدگیر های اماکن بی سیم(وایرلس)
  • دزدگیرهای اماکن تحت شبکه

 

 

 

دزدگیر های اماکن آلارم دار یا آژیری

این مدل از دزدگیر ها امنیت بالایی ندارند زیر فقط می توانند در شعاع بسیار محدودی آژیر ایجاد کنند و در واقع صرفا افرادی می توانند از این نوع دزدگیر ها استفاده کنند که مطمئن باشند همیشه در ملک خود حضور خواهند داشت و یا در محله ای هستند که همسایه های آن جا همیشه حواسشان به ملک شما خواهد بود. در غیر این صورت این دزدگیر ها به هیچ عنوان گزینه ی مناسبی برای شما نخواهند بود.

همچنین لازم به ذکر است که بسیاری از سارقین به راحتی می توانند این نوع از دزدگیرها را از کار اندخته و اقدام به سرقت کنند.

 

دزدگیر اماکن با سیستم های آلارم از طریق خط تلفن

در این نوع از دزدگیرها که امنیتی بالاتری نسبت به نوع قبلی دارند سیستم به طوری طراحی شده است که می توان شماره تلفن های ثابتی را در حافظه ی دزدگیر ذخیره کرد تا علاوه بر آژیر در محل سرقت تلفن های ثابت ذخیره شده نیز زنگ بزنند. اما از مشکلات این نوع از دزدگیر ها می توان به سهولت قطع کردن این سیم ها توسط سارقین اشاره کرد که باز هم منجر به پایین آمدن امنیت این دزگیرها می شود.

لازم به ذکر است که این نوع دزدگیرها به دلیل ارزان قیمت بودن هنوز هم طرفداران خاص خود را دارند و در بسیاری از اماکن از آن ها استفاده می شود.

 

دزدگیر اماکن سیمکارتی

از جدیدترین و پیشرفت ترین انوع دزدگیر ها می توان به دزدگیرهای سیمکارتی اشاره کرد. به این صورت که با سیمکارت تعبیه  شده داخل دستگاه در هنگام سرقت بلافاصله به سیمکارت هایی که شماره های آن ها در داخل دستگاه ذخیره شده است پیام های متعددی ارسال می شود و مالک می تواند در سریع ترین زمان مکن خود را به محل برساند. این نوع از دزدگیر ها به دلیل اینکه نقص دزدگیر های فعال با تلفن ثابت را ندارند بسیار مورد استقبال قرار گرفته و به وفور در اماکن شاهد استفاده ی این نوع دزدگیر ها هستیم.

از ویژگی های دزدگیر های سیمکارتی می توان به قابلیت هایی نظیر ارسال پیام کوتاه، غیر فعال کردن دزدگیر،اعلام اتمام باتری چشمی بیسیم متصل به پنل مرکزی دزدگیر،و یا نرم افزار های گوشی تلفن همراه اشاره کرد.

 

دزدگیرهای بیسیم

همانطور که از اسم این نوع دزدگیر ها مشخص است این دزگیر ها بدون سیم کار کرده و ارتباط بین پنل مرکزی و سنسور ها به صورت بیسیم انجام می شود. این نوع دزدگیرها به وسیله ی سنسورهایی که دارند به محض تحریکات مشکوک پالس هایی را به پنل مرکزی ارسال کرده و موجب شماره گیری اضطراری می شود.این سنسور ها برای تغذیه از باتری استفده می کنند و از طریف سیگنال های رادیویی با پنل دستگاه ارتباط برقرار می کنند.

اگر چه قیمت این نوع ازدزدگیرها بالاتر از سایر انواع دزدگیر ها است ولی در مقایسه با سایر دزگیرها امنیتی به مراتب بالاتر دارند. از ر طرفی اگه هزینه های مربوط به سیم کشی سایر انواع دزدگیر ها را محاسبه کنیم شاید بتوانیم هزینه ای که برای این نوع دزدگیر ها را پرداخت می کنیم توجیح کنیم.

 

دزدگیرهای تحت شبکه

از دزدگیرهای تحت شبکه در ساختمان های بزرگ و مجتمع های مسکونی با تعداد واحد بالا استفاده می شود و تمامی تحریکات مشکوک می تواند از راه دور رصد شود. در صورت حس کردن هر نوع تحریک مشکوک توسط سارقین و یا افراد ناشناس بلافاصه به شخص ایمل زده می شود و اورا از رخداد پیش آمده مطلع می کند.

دزدگیر های تحت شبکه قیمت های به نسبت بالاتری در مقایسه با انواع دیگر دزدگیر ها دارند اما با توجه به امنیت بالایی که فراهم میکنند هزینه ی آن ها قابل توجیح است و صرفه ی اقتصادی دارد.

 

 

 

دوربین های آنالوگ اچ دی

دوربین های آنالوگ اچ دی

ابتدایی ترین و اولین نسل دوربین های مداربسته که بر اساس فناوری تکنولوژی آنالوگ طراحی می شدند دوربین های اچ دی هستند.این نوع از دوربین ها می توانند نیاز های اولیه شخص را برطرف کننداما با پیشرفت تکنولوژی و همچنین تغییر نیاز های مشتریان ضرورت تغییر در تکنولوژی این دوربین ها احساس شد.

دوربین های مداربسته آنالوگ به دلیل قیمت مقرون به صرفه ی خود در مقایسه با دوربین های تحت شبکه و همچنین کیفیت قابل قبول جایگاه ویژه ای در بین مخاطبان خود دارند.

 

دوربین های مداربسته تحت شبکه

این نوع از دوربین ها را با نام دیگری تحت عنوان آی پی نیز در بازار می بینیم. این نوع از دوربین ها به دلیل کیفیت بسیار بالا و وضوح تصویری که دارند بسیار مورد توجه هستند . هم چنین این دوربین ها قابلیت پردازش تصویر بالایی دارند و در انواع ساختمان های اداری، مسکونی و حتی شهرهای هوشمند نیز به کرات استفاده می شوند. لازم به ذکر است از آن جایی که کیفیت بالای این دوربین ها موجب شده تا قیمت بسیار بالاتری به نسبت دوربین های آنالوگ داشته باشند افراد تنها در صورت لزوم و ضرورت اقدام به خرید آن ها می کنند و درغیر این صورت دوربین های آنالوگ نیاز آن هارا برآورده خواهد کرد.

 

دوربین های مداربسته بر اساس نام تجاری

کمپانی های بزرگی در سراسر دنیا اقدام به تولید انوع دوربین های مداربسته کرده اند و هر روز به تعداد آن ها اضافه می شود. دوربین های مداربسته با نام های تجاری قدرتمندی مانند سونی، سامسونگ، بوش و … در بازار وجود دارند که به دلیل عملکرد قابل قبولی که از خود ارائه داده اند بسیار مورد توجه مصرف کنندگان قرار دارد و خب طبیعتا از قیمت بالایی نیز برخوردار هستند.

کشور چین که سهم بزرگی در بازرا اقتصادی دنیا دارد و تا به امروز بسیار موفق عمل کرده است در این عرصه نیز بیکار ننشسته است و کمپانی های مطرحی در این زمینه از جمله تیاندی، ویو، داهوا و … را روانه ی بازار کرده است. این محصولات علاوه بر اینکه در ایران و به طور کلی آسیا طرفداران زیادی دارد در سایر نقاط جهان نیز مخاطبان خاص خود را دارد.

نکته ی مهمی که در هنگام خرید دوربین های مداربسته باید به آن دقت کنیم دوری کردن از برند های ساختگی و غیر واقعی است. این محصولات دارای کیفیت بسیار پایینی هستند و کیفیت آن ها توسط هیچ برندی تایید نشده است. بدیهی است در صورت خرید هر کدام از برند های تقلبی هیچ مرکز خدمات پس از فروشی به شما خدمتی عرضه نخواهد کرد.

 

دسته بندی دیگری که می توانیم انجام بدهیم بر اساس ویژگی های بدنه دوربین است . دسته بندی بر اساس معیار بدنه به انواع دوربین دام، بولت، اسپیددام، کیوب تقسیم میشود. لازم به ذکر است انواع دیگری از دوربین های مدار بسته بر اساس ظاهرو بدنه وجود دارند که ما در این جا به مهم ترین عناوین پرداخته ایم.

 

دوربین دام

 این دوربین ها دارای شکل ظاهری گنبدی هستند و به دلیل استفاده ی بیشتر این دوربین ها بر روی سقف به دوربین های سقفی نیز شهرت دارند.

دوربین بولت

این دوربین ها دارای ساختار استوانه ای و به شکل گلوله هستند . این نوع دوربین ها بسیار پرکاربرد و مناسب برای فضاهای بیرونی هستند زیرا با داشتن بدنه ی فلزی در مقابل شرایط جوی نامساعد و بارندگی مقاوم بوده و عملکرد خوب خود را حفظ می کنند.

 

دوربین های باکس

این دوربین ها بیشتر در موارد صنعتی کاربرد دارند و شبیه به باکس یا جعبه هستند. لنز دوربین در این نوع به طور جداگانه بر روی دوربین نصب می شود.

 

دوربین های اسپید دام

این دوربین دارای قابلیت های ویژه ای است از جمله چرخش 360 درجه و قابلیت فکوس بر روی مناطق خارج از دید و دارای بدنه ای از جنس فلزاست.

 

دوربین های کیوب

این دوربین ها به صورت پایه دار و رومیزی هستند .همچنین قابلیت نصب بر روی سقف ودیوار را نیز دارند. به طور معمول این دوربین ها دارای اسپیکر و میکروفون در داخل نیز هستند.

 

آشنایی با سازوکار و اجزای آرامبندها

چرا تنظیمات اجزای آرام بند ها بهم می ریزد؟

آرام بندها، یکی از انواع تجهیزات مهم در هنگام نصب درب ها هستند. امروزه انوع متنوع و مختلفی از آرام بند ها وجود دارد که برای استفاده در هنگام نصب درب های فلزی، چوبی، شیشه ای و ضد حریق مورد استفاده قرار می گیرند.

آرام بند ها بعد از تنظیم نیاز به تنظیم یا به اصطلاح رگلاژ دارند و این تنظیم از طریق پیچ های تنظیم کننده قابل انجام است. می توان گفت رگلاژ درست و تخصصی آرام بند ها رمز موفقیت در هنگام بسته شدن درب هاست. آرام بند ها در هنگام تغییرات فصلی و به دنبال آن تغییرات دمایی نیاز به تنظیم مجدد دارند تا بتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند.

 

انواع آرام بند را بشناسیم

آرام بند ها در سه نوع مختلف وجود دارند

  • تک سرعته
  • دو سرعته
  • سه سرعته

 

اجزای یک آرام بند حرفه ای

به طور کلی آرام بند از چهار جزء اصلی و مهم تشکیل شده است.

 

پاشنه یا کفش بازویی

پاشنه، همان طور که از اسم آن می توان فهمید از مهم ترین اجزاء یک آرام بند است. به طوریکه با تحمل وزن درب و ایجاد تعادل در دو بازوی درب باعث آرام بسته شدن درب می شود، همچنین موجب می شود درب با کم ترین آسیب به بدنه به آرام ترین شکل ممکن بسته شود.

 

ساعد بازویی

ساعد بازویی به کمک پاشنه درب می آید و به عنوان تکیه گاه به چهارچوب درب متصل می شود و از ایجاد برخورد های ناگهانی و صداهای ناگهانی جلوگیری می کند. این جزء از آرام بند نیز باعث می شود طول عمر درب ها افزایش پیدا کند و درب ها با کمترین آسیب و به آرام ترین شکل ممکن بسته شوند.

 

پیچ های تنظیم سرعت درب

از مهم ترین بخش های یک آرام بند می توان به پیج های تنظیم آن اشاره کرد که سرعت باز و بسته شدن درب را مشخص می کند. پیچ های تنظیم با کنترل آیرودینامیکی هوای موجود در مخزن بخش پاشنه،سرعت آرام بند را تنظیم خواهد کرد. پیچ های تنظیم شامل انواع مختلفی هستند که مکمل یکدیگر هستند و شامل پیچ تنظیم سرعت، پیچ آلن و پیچ تنظیم بازوی دستگاه  می شود.

 

سوپاپ کنترل بازشوی درب

این سوپاپ ها در همه ی انوع درب ها وجود ندارند و با توجه به کیفیت و نیاز شخص می توان از درب هایی که این قابلیت را دارند استفاده کرد. سوپاپ کنترل یا به اصطلاح back check می تواند کنترل تخصصی باز و بسته درب را بر عهده بگیرد.

بدین تریتب درب در زوایای خاصی به سختی بسته می شود تا بتواند از آسیب های احتمالی به دیوار پشت درب جلوگیری کند.

حال که به بررسی اجزای اصلی آرام بند ها پرداختیم قصد داریم انواع آرام بند ها را به شما معرفی کنیم تا بر حسب نیاز خود اقدام به تهیه آن ها کنید.

 

آرام بند های تک و دو سرعته

به طور کلی آرام بندهای دو سرعته بعد از نصب نیاز به رگلاژ و تنظیم ندارند اما در صورتی که مشاهده می کنید درب به اصطلاح کوبیده می شود یا به کندی بسته می شود و یا برعکس به سرعت بسته می شود، بدین معنا است که درب نیاز به بستن رگلاژ دارد.

 

روش تنظیم اجزای ارام بند های دو سرعته

در قسمت عقب آرام بند های دو سرعته پیچی وجود دارد که روی آن ها اعداد 1 و 2 نوشته شده است.

پیچ شماره شماره یک مربوط به بسته شدن درب دقیقا از جایی که کاملا باز است تا 5 درجه ی اخر می باشد. با تنظیم دقیق و میلیمتری این پیچ می توانیم سرعت بسته شدن درب را به راحتی تنظیم کنیم.

پیچ شماره دو بخش ثانویه را به عهده می گیرد و به اصطلاح کوبش درب را تنظیم می کند و سرعت درب در 15 درجه ی نهایی را کنترل می کند.اگر این پیچ را در جهت ساعتگرد بچرخانیم سرعت آرام بند در 15 درجه ی آخر مسیر کاهش می یابد و اگر در جهت پادساعتگرد پیچ را بچرخانیم سرعت در 15 درجه ی آخر مسیر افزایش پیدا خواهد کرد.

 

آرام بند های سه سرعته

آرام بند های سه سرعته سرعت بسته شدن درب را در سه مرحله تنظیم می کنند و اغلب برای دارای درب های دارای قفل برقی استفاده می شود. در هنگام نصب این نوع آرام بند ها به دقت بیشتری نیاز است. اگر بعد از نصب آرام بند بسته شدن درب به طور طبیعی بود نیازی به بستن رگلاژ نخواهد بود اما اگر درب مشکلاتی ازقبیل سخت باز و بسته شدن را داشت با بستن رگلاژ و نکاتی که در مورد پیچ های تنظیم کننده دادیم می توانید درب خود را رگلاژ کنید.

 

نکات قابل توجه در خرید آرامبند

  • جنس و وزن درب
  • ارتفاع و عرض درب
  • محل نصب آرام بند

توجه به مواردی از جمله جنس و سایز درب، نوع کاربری درب، عملکرد دو سرعته و سه سرعته بسته شدن، کیفیت و تعداد پیچ های تظیمات آرام بند و در نهایت بودجه شما در انتخاب و قیمت آرام بند درب ورودی بسیار مهم هستند.

 

هر چند وقت اجزای ارام بند ها نیاز به رگلاژ دارند؟

پاسخ به این سوال بسیار مهم و ضروری است زیرا در صورت تنظیم نکردن به موقع درب های خود عمر مفید درب های خود را کاهش خواهید داد. حتما در طول سال حداقل دوبار درب های خود را رگلاژ کنید. یک بار در هنگام فصل گرم و بار دیگر در فصل سرد تا درب بهترین کیفیت خود را به نمایش بگذارد و عمر مفید خود را به طولانی ترین شکل ممکن حفظ کند.

سیستم کنترل تردد پارکینگ چگونه عمل میکند؟

تعریف سیستم کنترل تردد پارکینگ

مدیریت پارکینگ ها با روشهای قدیمی و سنتی دیگر پاسخگوی نیاز های مشتریان و حجم انبوه خودرو های موجود نیست. بنابراین با پیشرفت تکنولوژی در تمامی ابعاد سیستم های هوشمند کنترل تردد پارکینگ نیز یکی از نوآوری هایی است که امروزه شاهد استفاده ی هر چه بیشتر آن ها هستیم.

از ویژگی های این سیستم ها می توان به افزودن انواع فیلتر ها اعم از تعریف کردن وسایل نقلیه مجاز و غیرمجاز جهت ورود به پارکینگ، ساعت ، روز و مدت اعتبار اشاره کرد. منظور از پارکینگ هرگونه فضایی است که بتوان در آن اقدام به پارک خودرو کرد اعم از سرپوشیده، سرباز، گاراژها و پیلوت ها و … با این تفاسیر همه ی این فضاهار ا در این مقاله تحت عنوان پارکینگ در نظر خواهیم گرفت.

 

اجزای سیستم های کنترل تردد پارکینگ

این سیستم ها شامل اجزایی اعم از:

تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری مختلفی نظیر انواع کارت خوان ها، انواع مانع(گیت،درب،راهبند)، آنتن آر اف آی دی، دستگاه کنترل تردد، پنل اکسس کنترل، دوربین و نرم افزار پلاک خوان، سیستم هشدار و نرم افزار مدیریت پارکینگ تشکیل شده است.

 

 شامل کارت، تگ، کارتخوان، آنت یا برد بلند می شود. IFIDتجهیزات

این تجهیزات از پرکابردترین راهکار ها در سیستم کنترل تردد پارکینگ است.

 

دستگاه کنترل تردد یا اکسس کنترل

در بعضی از پارکینگ ها از این تجهیزات استفاده میشود. این دستگاه می توانداز طریق روش هایی نظیر کارت، اثر انگشت، تشخیص چهره، شناسایی عنبیه واسکن کف دست هویت افراد را تشخیص داده و در صورتی که مجاز باشد وطبق اطلاعات با مورد اصلی تطابق داشته باشد سیگنال هایی را در جهت باز شدن و یا بسته شدن درب پارکینگ ارسال کند.

دوربین و نرم افزار پلاک خوان

این تجهیزات از جمله تجهیزات هوشمند در سیستم های تردد هستند. در این روش از روی پلاک خودروی شخص اقدام به شناسایی وی کرده و در صورت تطابق اجازه عبور به فرد داه می شود.

نرم افزار کنترل تردد

در برخی از سیستم های تردد پارکینگ آنلاین، برای مدیریت کردن تجهیزات از نرم افزار استفاده می شود. همچنین می توانید در نهایت گزارش کاملی از نحوه ی کارایی و عملکرد سیستم ورود و خروج دریافت کنید.

این سیستم می تواند به سادگی یک پارکینگ خانگی باشد، که شامل یک ریموت و درب دارای کترل است. به این نوع سیستم ها که کنترل امور و عبور و مرور افراد صرفا توسط یک شخص و به وسیله ی یک کنترلر، کارتخوان یا دستگاه کنترل تردد در جلوی درب منزل انجام می شود، کنترل تردد آفلاین می گویند.

سیستم های کنترل تردد پارکینگ ها می توانند بسیار هوشمند و پیچیده تر باشندو در ساختار آن ها از تجهیزات بیشتری استفاده نمود.به طور مثال در پارکینگ های که تردد های بسیاری در آن ها انجام می پذیرد از یک نرم افزار کنترل تردد استفاده می کنند. به این نوع سیستم ها کنترل تردد انلاین می گویند.

همچنین لازم به ذکر است که نوع کنترل تردد در انوع مختلف پارکینگ متفاوت است. به طور مثال در مدیریت پارکینگ های عمومی علی الخصوص پارکینگ های تجاری بیشترین تمرکز بر روی زمان پارک و دریافت هزینه می باشد اما در پارکینگ های خصوصی و مسکونی بیشترین میزان کنترل بر روی  احراز هویت افراد و میزان دسترسی به محوطه پارکینگ، است.

 

راهکار های کنترل تردد خودرو با مدیریت هوشمند پارکینگ

فناوری RFID یکی موثرترین راهکار های سیستم کنترل تردد است.

این فناوری به چندین روش می تواند مورد استفاده قرار بگیرد: کارت و کارتخوان، آنتن برد بلند و تگ

 


کلید سازها کدام قفل ها را باز می کنند

توانایی کار کردن با ابزارهای تخصصی و ویژه شغل قفل سازی

به مانند تمامی مشاغل تخصصی موجود، حرفه ی کلید و قفل سازی نیز دارای ابزار و ادوات مخصوص به خود است. به طور مثال اگر بخواهیم از روی کلید یدک یک کلید بسازیم باید از ابزار خاصی استفاده کنیم اما اگر کلید را در اختیار نداشته باشیم و از روی قفل اقدام به ساخت کلید کنیم نیاز است که ابزار خود را تعویض کنیم.

 

 

نکته مهم:

یکی از مراحل مهمی که در فرآیند ساختن کلید بسیار حائز اهمیت است پلیسه گیری درست و اصولی کلید است بطوریکه اگر پلیسه گیری به درستی انجام نشود کلید در قفل به راحتی نمی چرخد و به اصطلاح در قفل گیر خواهد کرد.

 

سخنی با فعالان این صنعت

پیشه ی قفل سازی و کلید سازی ریشه و قدمتی چندین ساله دارد اما اگر می خواهید در این صنعت باقی بمانید و مشتریان قدیمی خود را از دست ندهید و در این صنعت رقابتی حرفی برای گفتن داشته باشید لازم است همواره دانش خود را به روز نگه دارید و فنون و روش های نوین این صنعت را به خوبی بشناسید تا هیچ مشتری ای از درب مغازه ی شما نارضایت بازنگردد.