متناسب با مدل در پارکینگ، جک پارکینگ در دو مدل لولایی و ریلی و به صورت تک لنگه و یا دو لنگه به کار می رود. با توجه به کارکرد درب پارکینگ لولایی، در حال حاضر انتخاب بیشتر ساختمان ها درب پارکینگ لولایی است. جک پارکینگی هم به صورت تک لنگه و دو لنگه در پشت این درب ها تعبیه می شود. با توجه به اینکه به طور عموم درب های پارکینگ به صورت دو لنگه ساخته میشوند، بر هر کدام از لنگه های درب یک جک بازویی تعبیه می شود که با کار کردن همزمان این دو جک بر پشت درب پارکینگ، درب به صورت اتوماتیک باز و بسته می شود. در ادامه با جک دولنگه پارکینگی بیشتر آشنا میشویم.
نصب جک دولنگه پارکینگ به خودی خود معایب زیادی به همراه ندارد ولی به خاطر عدم رعایت اصول نصب جک پارکینگ و فضای ناکافی برای آن این نوع درب اتوماتیک گاهی با معایبی همراه میشود. ازجمله این مشکلات میتوان به:
یکی از معایب بزرگ درب های جکی پارکینگی این است که به راحتی بافشار دست باز میشوند که برای رفع این مشکل از قفل برقی در جک های پارکینگی استفاده میشود
اگر درشرایطی قرارگرفتید که جک دولنگه پارکینگ به علت قطع برق گیرکرد باید جک را ابتدا خلاص کنید که نحوه خلاص کردن انواع جک های پارکینگ ها متفاوت است:
ابتدا درپوش پلاستیکی قفل مکانیکی را برداشته و آچار خلاص کن را درمحل قفل مکانیکی قرارداده و آن را نیم دور برخلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تاحدی که آچاردیگر جای چرخش نداشته باشد.در این حالت میتوان جک ازحالت اتوماتیک به حالت دستی درمی آید به آسانی درب را باز و بسته کرد و برای قفل کردن نیز عمل فوق را برعکس انجام دهید.
ابتدا آچارمخصوص نارنجی رنگ را بر روی علامت لاتین بالای جک قراردهید ونیم دور به سمت چپ بچرخانید. در این حالت اهرم خاکستری را تاانتها به سمت چپ بچرخانید دراین حالت شفت جک آزاد میشود و به راحتی باز میشود.
قفل مکانیکی این نوع جک پارکینگ درقسمت میانی بدنه و زیر دستگاه قرار دارد.برای خلاص کردن جک آچار مخصوص را در محل قفل مکانیکی قرار داده و آن را در جهت عقربه های ساعت ببچرخانید که آچار ببه انتهای بازه ی خود برسند.
همیشه سرویس و نگهداری فصلی وسایل برقی امری مهم و ضروری بوده و موجب کارکرد بهتر این لوازم میشود.
این در مورد جک های برقی نیز صادق است، باتوجه به نوسانات دما، این جک ها بعد از یک مدت در حدود 6 ماه یکبار نیازمند سرویس هستند.
سرویس و نگهداری این تجهیزات می بایست توسط افراد متخصص انجام شود تا از هزینه های بیشتر جلوگیری شود.
با برآورد کلی هزینهی سرویس جکهای قویتر و دربهای پارکینگ و تعمیر موتور، پرهزینه تر است.
درعوض، تعمیر و یا تعویض زنجیرها، تسمهها، کابل و غلطکهای معیوب با هزینهی بسیار پایینتری انجام میشود.
توجه کنید که هرقدر نسبت به صداهای جک ها و یا عملکرد معیوب آنها حساس تر باشید و اقدام سریعتری داشته باشید. هزینه های تعمیر کمتر خواهد بود.
درصورت نگهداری درست و اصولی از دربهای اتوماتیک و سرویس منظم جک درب پارکینگ، طول عمر قطعات آن بیشتر و از هزینههای پرداختی بهمیزان قابل توجهی صرفهجویی میشود.
توصیه میشود بهطور میانگین هر 3-6 ماه یکبار جهت سرویس جک درب پارکینگ اقدام کنید تا از خرابی زودهنگام قطعات آن جلوگیری نمایید.
نمایندگی شرکت فنی مهندسی ایرانمهر واقع در غرب تهران آماده ارائه خدمات:
تعمیر، نصب و نگهداری آرامبند
تعمیر، نصب و نگهداری جک درب پارکینگ
تعمیر، نصب و نگهداری درب های اتوماتیک
تعمیر، نصب و نگهداری دوربین مداربسته
تعمیر، نصب و نگهداری راهبند
تعمیر، نصب و نگهداری قفل برقی
و کرکره برقی است
درب ریلی اتوماتیک پارکینگ یکی از رایج ترین درب هایی است که در آن، درب روی یک ریل حرکت کرده و به این وسیله باز و بسته میشود. از نام های دیگر این درب ها، درب کشویی یا درب ریلی کشویی است. بیش ترین کاربرد این درب ها مربوط به پارکینگ ها و همچنین شرکت ها و ادارات است.
دربعضی از درب ها موقعیت درب و فضا به گونه ای است که باز و بسته شدن درب باعث اشغال فضای زیاد میشود. درمواقعی که کمبود فضابرای باز و بسته شدن درب باشد از درب ریلی استفاده میشود. این نوع از درب در مکان هایی استفاده میشود که فضای کافی برای چرخش درب حول محور لولا وجود ندارند.
باید توجه داشت عملکرد درب ریلی نیاز به فضایی به اندازه درب در سمت راست یا چپ دارد تا در هنگام باز شدن در آن فضا قرار گیرد. جک پارکینگ ریلی جز جک های سنگین و نیمه سنگین محسوب میشوند. سیستم این نوع از جک بلوباس یا دو سیم میباشد. تنظیم شتاب اولیه و کاهش سرعت در زمان بسته شدن و استفاده از کلیدخلاص کن از ویژگی های تعمیر جک پارکینگ ریلی است. درب ریلی اغلب برای پارکینگ منازل و کارخانه ها و ….. مورد استفاده قرارمیگیرد.
درب ریلی قابلیت تردد متعدد و باز و بسته کردن باریموت یا تلفن را دارد. جک ریلی بر خلاف جک بازویی برای درب هایی که به صورت کشویی حرکت می کنند مناسب است.
یک جفت چشمی، فلاشر، ریموت، رسیور، ریل دندانه شانه ای از جنس فولاد و … است.
درب های ریلی باتوجه به مولفه هایی مثل تعداد تردد در روز و میزان فضا برای نصب تعیین شود. مکانیزم درب های ریلی شامل موتورهایی باعملکرد بی صدا و قدرت بالا است که انتهای جک ریلی نصب میشود و به واسطه ی یک رابط بنام دنده شانه ای به درب اتصال پیدا میکند.
۱.تک لنگه
۲.دولنگه
دستگاهی است که با اضافه شدن روی درهای لولایی، امکان باز و بسته شدن در با ریموت را فراهم میکند. این جک که به طور معمول روی در ورودی و خروجی اصلی منازل نصب می شود، به افراد کمک می کند که به آسانی و بدون نیاز به پیاده شدن از وسیله نقلیه خود و با استفاده از ریموت در را باز یا بسته نگهدارند. جک پارکینگی دارای دو نوع هیدرولیکی و الکترومکانیک است. جکهای هیدرولیکی مناسب اماکن تجاری و یا مسکونی پرتردد هستند و جک الکترومکانیک مناسب مجتمع های اداری و یا مسکونی با تعداد واحد های کم است.
نصب و تعمیر جک پارکینگ یکی از مواردی ست که نیاز به تخصص لازم دارد. درب های اتوماتیک پارکینگ شامل دو نوع لولایی و ریلی است که مدل جک های دو لنگه از لحاظ موتور با درب های ریلی متفاوت هستند. جک پارکینگ ۲ لنگه شامل ۲ عدد بازو و متعلقات، مدار کنترل، ۲ عدد فتوسل، چراغ چشمک زن و ریموت کنترل است. جک پارکینگ ریلی شامل موتور پلیت، مدار کنترل، ۲ عدد فتوسل، چراغ چشمک زن و ریموت کنترل است که از لحاظ قدرت و کیفیت با هم تفاوت دارند.
ما درگروه فنی مهندسی ایرانمهر با استفاده از بروزترین ابزار و عیب یاب های قوی در تلاشیم تا بهترین خدمات را در زمینه نصب و تعمیرجک پارکینگ، به شما عزیزان ارائه کنیم.
گاهی ممکن است اجزای تشکیل دهنده جک درب پارکینگ در مرور زمان دچار شکستگی یا فرسودگی شوند که مانع حرکت صحیح و باز و بسته شدن در شود. این زمانی است که شما می بایست با بهره گیری از مشاورین و متخصصین این حوزه نسبت به تعویض و یا تعمیر جک درب خود اقدام کنید. تکنسین های مجرب مجموعه ایرانمهر به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات، نصب، نگهداری و تعمیر جک های پارکینگی شما هستند.