تعمیر درب های اتوماتیک

گروه ایرانمهر مفتخر است بعنوان شرکتی فنی و مهندسی درزمینه فروش نصب و خدمات سیستم های حفاظتی امنیتی ساختمان

تعمیر درب های اتوماتیک

گروه ایرانمهر مفتخر است بعنوان شرکتی فنی و مهندسی درزمینه فروش نصب و خدمات سیستم های حفاظتی امنیتی ساختمان

تعمیر درب شیشه ای “اپراتورشیشه ای”

تعمیر درب شیشه ای “اپراتورشیشه ای”

این نوع از درهای اتوماتیک از ساختار اصلی شیشه تشکیل شده اند. شامل یک اپراتور باز و بسته کننده،‌ یک ست فریم و شیشه هایی که در شکل ها و جنس و فرم های مختلف قابل تهیه هستند. درب اتوماتیک شیشه ای به اندازه خاصی محدود نشده و در تمام سایزها  قابل نصب است. درب های اتوماتیک شیشه ای برای مکان هایی مانند بانک ها، مراکز درمانی، مراکز آموزشی، هتل ها، مراکز تجاری، ساختمان های دولتی، مجتمع های تفریحی و .. استفاده میشود و یکی از بهترین گزینه هاست.

این درها دارای مدل های بسیار متنوع بوده و در سبک ها و جنس های مختلف در دسترس است. درب های اتوماتیک شیشه ای برای مکان هایی که امنیت آنها در الویت است مناسب ترین انتخاب است.

 

مزایای درب شیشه ای اتوماتیک

  • ذخیره انرژی بیشتر

صرفه جویی چه در انرژی های گرمایشی و چه سرمایشی ۴۰ درصدی موجب کاهش هزینه های ساختمان ها و مجتمع ها خواهد شد.

  • محافظ در برابر گرد و خاک

این نوع در به طور خاص زمانی‌که سنسورهای آن حضور اشخاص  را در برابر درب تشخیص دهند باز و بسته می‌شوند و همین  منجر به کاهش عبور ریزگردها از میان درب و آلودگی محیط می‌شود.

  • بهداشت مناسب

در بحران کنونی که انسان ها در معرض ویروس های گوناگون قرار دارند استفاده از درب شیشه ای اتوماتیک بدون لمس دست منجر به رعایت بهداشت و کاهش انتقال بیماری‌ها می‌شود. این مزیت بیشتر در اماکن درمانی خودنمایی میکند.

  • امنیت قابل قبول

درب های شیشه ای اتوماتیک به قفل الکترومکانیکی مجهز هستند که همین امر ضریب ایمنی در محل را افزایش خواهد داد. همچنین شما می‌توانید از طریق یک کد امنیتی عبور و مرور افراد را از راه دور کنترل کنید.

  • تردد آسان

درب اتوماتیک شیشه ای علاوه بر اینکه امکان تردد نامحدود در شبانه‌روز را برای افراد فراهم می‌کند، سبب سهولت در تردد و کاهش ترافیک انسانی در مکان‌های شلوغ نیز می‌گردد.

 

انواع مختلف اپراتورشیشه ای (درب شیشه ای اتوماتیک)

  • اپراتورشیشه ای (درب شیشه ای)
  • اسلایدینگ(کشویی)
  • اپراتور شیشه ای سوینگ(لولایی)
  • اپراتورشیشه ای کرو
  • اپراتورشیشه ای فولدینگ
  • اپراتورشیشه ای ریولدینگ
  • اپراتورشیشه ای تلسکوپی

پرکاربرد ترین اپراتورشیشه ای(درب شیشه ای اتوماتیک)دربازار ایران درب شیشه ای اسلایدبیک میباشد.

 

با توجه به بازسازی های مختلف و تعمیر کاربری های ساختمان هانصب اپراتورشیشه ای در هرمکان متناسب با نیازهای آن است. باید توجه داشت که برای فضاهای کوچک از اپراتورشیشه ای تلسکوپی استفاده کرد که کمترین فضای موجود و بیشترین بازشو را به مشتری میدهد. اپراتور شیشه ای مانند هرسیستم الکتریکی دیگری نیاز به سرویس ماهیانه جهت جلوگیری از خرابی و هزینه های اضافی دارد. باتوجه به شرایط سخت واردات اپراتور شیشه ای به داخل کشور امروز خوشبختانه تعداد زیادی از برند های داخل کشور با کیفیت بالا تولید کننده این نوع از در هستند که گارانتی های معتبر و خدمات بهتری در زمینه ی درب های شیشه ای در داخل کشور دارند.

 

درب اتوماتیک شیشه ای چگونه کار می کند؟

در حدود نیم قرن از اختراع درب اتوماتیک می‌گذرد که نوع شیشه ای آن در دنیای مدرن همگام با فناوری‌های روز دنیا پیشرفت کرده و در اختیار بشر قرار گرفته است. زمانی‌که قصد ورود به یک مرکز خرید را دارید در مقابل درب قرار گرفته و بدون نیاز به فشار دکمه یا لمس دستگیره ، درب بصورت کاملاَ اتوماتیک برای شما باز می‌شود و شما امکان ورود به محیط داخل را پیدا می‌کنید. برای اینکه از نحوه عملکرد درب شیشه ای اتوماتیک آگاه شویم، قبل از هرچیز باید اجزای آن را بشناسیم.

سرویس جک های برقی

سرویس و نگهداری فصلی

همیشه سرویس و نگهداری فصلی وسایل برقی امری مهم و ضروری بوده و موجب کارکرد بهتر این لوازم میشود. این در مورد جک های برقی نیز صادق است، باتوجه به نوسانات دما، این جک ها بعد از یک مدت در حدود 6 ماه یکبار نیازمند سرویس هستند. سرویس و نگهداری این تجهیزات می بایست توسط افراد متخصص انجام شود تا از هزینه های بیشتر جلوگیری شود.

 

سرویس جک های برقی

با برآورد کلی هزینه‌ی سرویس جک‌های قوی‌تر و درب‌های پارکینگ و تعمیر موتور، پرهزینه تر است. درعوض، تعمیر و یا تعویض زنجیرها، تسمه‌ها، کابل و غلطک‌های معیوب با هزینه‌ی بسیار پایین‌تری انجام میشود. توجه کنید که هرقدر نسبت به صداهای جک ها و یا عملکرد معیوب آنها حساس تر باشید و اقدام سریعتری داشته باشید. هزینه های تعمیر کمتر خواهد بود.

درصورت نگهداری درست و اصولی از درب‌های اتوماتیک و سرویس منظم جک درب‌ پارکینگ، طول عمر قطعات آن بیشتر و از هزینه‌های پرداختی به‌میزان قابل توجهی صرفه‌جویی می‌شود. توصیه می‌شود به‌طور میانگین هر 3-6 ماه یکبار جهت سرویس جک درب پارکینگ اقدام کنید تا از خرابی زودهنگام قطعات آن جلوگیری نمایید.

جک پارکینگ چیست ؟

دستگاهی است که با اضافه شدن روی درهای لولایی، امکان باز و بسته شدن در با ریموت را فراهم میکند. این جک که به طور معمول روی در ورودی و خروجی اصلی منازل نصب می شود، به افراد کمک می کند که به آسانی و بدون نیاز به پیاده شدن از وسیله نقلیه خود و با استفاده از ریموت در را باز یا بسته نگهدارند. جک پارکینگی دارای دو نوع هیدرولیکی و الکترومکانیک است. جک­های هیدرولیکی مناسب اماکن تجاری و یا مسکونی پرتردد هستند و جک الکترومکانیک مناسب مجتمع های اداری و یا مسکونی با تعداد واحد های کم است.

نصب و تعمیر جک پارکینگ یکی از مواردی ست که نیاز به تخصص لازم دارد. درب های اتوماتیک پارکینگ شامل دو نوع لولایی و ریلی است که مدل جک های دو لنگه از لحاظ موتور با درب های ریلی متفاوت هستند. جک پارکینگ ۲ لنگه شامل ۲ عدد بازو و متعلقات، مدار کنترل، ۲ عدد فتوسل، چراغ چشمک زن و ریموت کنترل است. جک پارکینگ ریلی شامل موتور پلیت، مدار کنترل، ۲ عدد فتوسل، چراغ چشمک زن و ریموت کنترل است که از لحاظ قدرت و کیفیت با هم تفاوت دارند.

ما درگروه فنی مهندسی ایرانمهر با استفاده از بروزترین ابزار و عیب یاب های قوی در تلاشیم تا بهترین خدمات را در زمینه نصب و تعمیرجک پارکینگ، به شما عزیزان ارائه کنیم.

 

موارد قابل توجه در تعمیر جک پارکینگ:

  • گوش دادن به صدا و چگونگی باز و بسته شدن درب پارکینگ
  • روغن کاری منظم و هر دوره ای درب پارکینگ و قطعات آن
  • سفت کردن پیچ های شل شده
  • توجه به غلتک ها و تعویض آنها در صورت نیاز
  • چک کردن سنسور چشمی و سیستم ایمینی درب

 

نکات قابل توجه هنگام خرید جک پارکینگ:

  1. نصب مناسب: همانطور که کمی قبل تر اشاره شد، جک درب پارکینگ نیازمند متخصص این حوزه و مهارت لازم است. نصب جک توسط افراد مبتدی ممکن است مشکلاتی از جمله کاهش عملکرد و سطح کیفی جک خریداری شده را به همراه داشته باشد.
  2. وزن در: در هنگام خرید جک دانستن حدودی وزن درب نیاز است چرا که هر جک مناسب وزن خاصی از درب های پارکینگی است.
  3. تعداد استفاده روزانه: به طوری که هرچقدر استفاده روزانه از درب بیشتر بوده و بیشتر باز و بسته می شود نیازمند جک درب پارکینگی قوی تری مناسب با تردد ساکنین است.
  4. مقدار عرض در: در هایی با عرض های بیشتر از 1.8 نیازمند جک هایی با بازوی بلندتر است، پس دانستن عرض در هنگام خرید ضروری است.
  5. نصب مناسب: همانطور که کمی قبل تر اشاره شد، جک درب پارکینگ نیازمند متخصص این حوزه و مهارت لازم است. نصب جک توسط افراد مبتدی ممکن است مشکلاتی از جمله کاهش عملکرد و سطح کیفی جک خریداری شده را به همراه داشته باشد.
  6. گارانتی: جک در تنوع زیاد در بازار موجود بوده و گارانتی معتبر میتواند موجب امنیت خاطر شما، بعد از خرید باشد.

 

زمان تعمیر جک درب پارکینگ

گاهی ممکن است اجزای تشکیل دهنده جک درب پارکینگ در مرور زمان دچار شکستگی یا فرسودگی شوند که مانع حرکت صحیح و باز و بسته شدن در شود. این زمانی است که شما می بایست با بهره گیری از مشاورین و متخصصین این حوزه نسبت به تعویض و یا تعمیر جک درب خود اقدام کنید. تکنسین های مجرب مجموعه ایرانمهر به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات، نصب، نگهداری و تعمیر جک های پارکینگی شما هستند.

تعمیر دزدگیر وزنی

دزدگیر وزنی یکی از انواع چشمی است که سنسور آن قابلیت تشخیص وزن و حجم موجود زنده را دارد. عملکرد چشمی‌های وزنی نیز مانند سایر چشمی‌های دزدگیر اماکن است. با این تفاوت که این سنسورها قابلت تشخیص حجم و وزن افراد یا حیوانات را دارند و قادر هستند که محدوده خاصی از وزن‌ها (در بیشتر موارد زیر ۱۸ تا ۲۴ کیلوگرم) را در نظر نگیرند که البته در مدل‌ها و شرکت‌های مختلف سازنده این وزن می‌تواند متفاوت و قابل تنظیم باشد. این نوع چشمی ها از دو سنسور امواج مادون قرمز و حرکت تشکیل شده اند.

دزدگیر چشمی به دو نوع، چشمی وزنی داخل منزل و چشمی وزنی فضای باز تقسیم میشود.

 

بایدها و نبایدهای نصب چشمی‌های وزنی فضای باز

  • ارتفاع نصب این چشمی‌ها ارتفاع کم‌تر از ۲ متر نباشد.
  • چشمی را در معرض تاش مستقیم نور آفتاب قرار ندهید.
  • در مکان‌ها پرتردد از نصب این چشمی‌ها خودداری کنید.
  • توصیه می‌شود در محیط‌هایی که تداخل امواج زیادی وجود دارد از حالت جفت پالس استفاده کنید.
  • چشمی را در محلی نصب کنید که کاملا ثابت و بدون نوسان باشد.

 

انواع دزدگیرهای وزنی

 

  • دزدگیر وزنی داخل منزل

این نوع از دزدگیرها مناسب افرادی است که حیوانات خانگی نگهداری میکنند. اگر شما حیوان خانگی دارید و نیازدارید زمانی که در منزل نیستید حیوان شما بتواند آزاده در منزل حرکت کند و امنیت او را تامین کنید. میتوانید از این نوع دزدگیر استفاده کنید. این چشمی‌ها بهتر است در فاصله 1 تا 1.5 متری از زمین نصب شوند.

 

  • دزدگیر وزنی فضای باز

به طور معمول دزدگیرهایی که در فضای بیرون از خانه نصب میشوند از نوع دزدگیرهای وزنی هستند. زیرا در فضای باز ممکن است حیوانات و پرندگان مختلف از جلوی چشمی عبور کنند و اگر سیستم دزدگیر شما به وزن حساس نباشد با عبور هر حیوانی فعال خواهد شد. این مورد باعث آزار همسایه‌ها خواهد شد و ممکن است مجبور به پرداخت جریمه شوید. اما این چشمی‌ها با چشمی‌های وزنی مخصوص داخل منزل تفاوت دارند و اگر چشمی مخصوص داخل منزل را در فضای باز نصب کنید با خطاهای متعددی روبه رو خواهید شد.

 

دزدگیرهای وزنی مناسب چه کسانی نیست

این دزدگیرها مناسب با برخی شرایط نیست. برای مثال اگر وزن حیوان خانگی شما بیش از میزان حساسیت این دزدگیرهاست این نوع از چشمی ها را در منزل خود نصب نکنید. بهتر است در این شرایط برای محافظت از منزل و حیوان خانگی خود از سنسورهای درب و پنجره یا سایر سیستم‌های دزدگیر اماکن استفاده کنید.

همچنین استفاده از چشمی‌های وزنی در مکان‌های پر رفت و آمد و شلوغ مناسب نیست زیرا احتمال اعلام خطر کاذب زیاد خواهد بود.

 

 

شست وشوی لولای جک پارکینگ

شست وشوی لولای جک پارکینگ

از راه حل های رفع و عیب یابی جک پارکینگی شست وشوی لولاهاست.

جک های پارکینگی از نظر ساختاری و نوع سیستمی که دارند نیازمند نگهداری هستند.

در نگهداری جک پارکینگ نکاتی هست که در صورت رعایت کردن می‌توانید از طول عمر مفید و کارآیی جک پارکینگی خود به طور کامل استفاده کنید.

مراحل نگهداری جک پارکینگ:

۱. تنظیم صحیح جک پارکینگ

۲. تنظیم جک پارکینگ

۳. جلوگیری از نفوذ گرد و غبار به داخل جک پارکینگی

۴. دوری از رطوبت جک پارکینگی

۵. روغن‌کاری به موقع جک پارکینگ