متناسب با مدل در پارکینگ، جک پارکینگ در دو مدل لولایی و ریلی و به صورت تک لنگه و یا دو لنگه به کار می رود. با توجه به کارکرد درب پارکینگ لولایی، در حال حاضر انتخاب بیشتر ساختمان ها درب پارکینگ لولایی است. جک پارکینگی هم به صورت تک لنگه و دو لنگه در پشت این درب ها تعبیه می شود. با توجه به اینکه به طور عموم درب های پارکینگ به صورت دو لنگه ساخته میشوند، بر هر کدام از لنگه های درب یک جک بازویی تعبیه می شود که با کار کردن همزمان این دو جک بر پشت درب پارکینگ، درب به صورت اتوماتیک باز و بسته می شود. در ادامه با جک دولنگه پارکینگی بیشتر آشنا میشویم.
نصب جک دولنگه پارکینگ به خودی خود معایب زیادی به همراه ندارد ولی به خاطر عدم رعایت اصول نصب جک پارکینگ و فضای ناکافی برای آن این نوع درب اتوماتیک گاهی با معایبی همراه میشود. ازجمله این مشکلات میتوان به:
یکی از معایب بزرگ درب های جکی پارکینگی این است که به راحتی بافشار دست باز میشوند که برای رفع این مشکل از قفل برقی در جک های پارکینگی استفاده میشود